Vi ved, hvor vigtig det er for dig at kunne holde kontakten med dine kunder og at kunne give dem besked om, hvornår de kan forvente at få deres mad leveret, ved hjælp af ’På vej-funktionen’.  

Der vil dog stadig være tidspunkter, hvor du har behov for hurtigt at komme i kontakt med dine kunder via telefon. Det er derfor vigtigt, at du læser det her, fordi vi har ændret den måde, hvorpå du som restaurant eller chauffør kontakter dine kunder via telefonen.

Fremover vil der blot være ét enkelt telefonnummer, som du skal anvende, når du vil ringe til ALLE dine kunder. Det er for at overholde de nye EU-regler (GDPR) for kundernes privatliv.

Ændringer i den måde hvorpå du kontakter dine kunder

Sådan kontakter du dine kunder fremover:  

  1.   Indtast det telefonnummer, der står nederst på kvitteringen til den pågældende kunde
  2.   Indtast det Just Eat-ordrenummer (f.eks. 49436441), som står i toppen af kvitteringen
  3.   ….afslut med #

Så snart dit opkald er forbundet til kunden, kan kunden se dit opkalds-ID, hvilket kunden kan anvende til at nå dig eller den chauffør, der står for leveringen, i op til seks timer efter den accepterede leveringstid.  

Bemærk venligst

Kundens ordrenummer fungerer kun i seks timer. Herefter udløber det, og du vil ikke længere kunne få fat på den pågældende kunde. Har du brug for at komme i kontakt med kunden efter de seks timer, bedes du ringe til Just Eats kundeservice.

Vi er desværre tvunget til at foretage disse ændringer for at sikre, at vi følger et nyt EU-direktiv, der har til formål at beskytte både dine og dine kunders data. Det nye direktiv træder i kraft d. 25. maj 2018.

Vi undskylder på forhånd eventuelle ulemper i forbindelse med implementeringen af det nye EU-direktiv i vores kundekontakt-proces.   

Ofte stillede spørgsmål

Hvornår vil ændringen træde i kraft?

Vi vil udrulle den nye proces over hele landet i løbet af april/maj.

Kan jeg afmelde mig den nye kontaktproces?

Den nye kontaktproces vil blive implementeret hos alle vores restaurant partnere. Det vil derfor ikke være muligt at afmelde sig.

Hvorfor gør Just Eat dette?

Den nye kontaktproces er vedtaget ved direktiv, og vi er derfor påbudt at følge den. EU vedtog den nye datalovgivning i 2016. Det nye direktiv går under navnet ’Den generelle databeskyttelsesforordning’, og vil træde i kraft i maj 2018. Direktivet er udarbejdet for at beskytte privatlivets fred samt kundens private data, herunder deres telefonnummer.

Just Eat opererer i en lang række lande uden for EU. Vi har derfor valgt at implementere den nye kontaktproces i alle lande, der benytter sig af Just Eats-teknologiplatform.

Vil telefonnummeret altid være det samme?

Indtil videre vil telefonnummeret være det samme. Men det er stadig en ny proces og en ny teknologi. Vi kan derfor ikke afvise, at der kan forekomme ændringer med tiden, men du vil selvsagt blive informeret herom.

Husk at gemme det nye telefonnummer på din, dine medarbejderes samt dine chaufførers telefon, så I hurtigt kan komme til det.

Hvad hvis jeg har brug for kundens telefonnummer?

Den nye kontaktproces er designet for at sikre, at du stadig kan komme i kontakt med dine kunder samt levere maden, samtidig med at vi overholder det nye EU-direktiv. Hvis du ikke kan få forbindelse ved hjælp af det nye nummer og ordrenummeret, bedes du kontakte Just Eat.

Hvad hvis jeg også samarbejder med et andet leveringsfirma (f.eks. Hungry)?

Den nye proces vil fungere for enhver chauffør fra ethvert firma. Du skal derfor bare sørge for, at de har Just Eat-ordrenummeret og det generiske telefonnummer.

Gælder denne ændring også for kunderne?

Den nye ændring gælder for dine kunder såvel som for dig, dine medarbejdere og chauffører. Dine kunder vil derfor hverken kunne se dit eller dine chaufførers telefonnummer. Det er med andre ord ikke udelukkende kundernes personlige data oplysninger der beskyttes, men derimod alle der er involveret i en ordre.

Kunden vil dog stadig have muligheden for at kunne kontakte din restaurant direkte, da din restaurants telefonnummer fortsat vil stå på Just Eats app, på vores website og på kundens kvittering.